Adjointe en Invalidité (contrat)

Industry

Insurance

Advert ID

CAN_387161

Location

Montr��al

Job Type

Contract

Hours

Full-Time

Salary Range

No. of Openings

1

Branch Information

Montreal, QC - (CAN) 630 Sherbrooke Ouest Suite 105 QC Montreal , QC - H3A 1E4 Phone : 514-848-9922

ContactNumber

514-848-9922

Job Description

Êtes-vous à la recherche d'une opportunité qui vous permettra de dépasser vos habiletés au service à la clientèle, votre sens de l'analyse et à résoudre les problèmes tout en utilisant vos connaissances en terminologie médicale? L'équipe d'invalidité de Montréal est à la recherche d'un candidat orienté vers l'action afin de joindre une solide équipe. Le rythme de l'environnement de travail est très rapide.

Description du candidat idéal:
* Expérience en invalidité,
* Formation en santé et être familier avec la terminologie médicale
* Habiletés à résoudre des problèmes et à prendre des décisions.
* Habileté de communication verbale et écrite, avec une habileté à livrer un message difficile aux clients par téléphone ou par lettre avec des explications détaillées.
*Habileté au multitâches, l'établissement de priorités et à travailler dans un environnement de travail avec un rythme très rapide.
* Connaissances informatiques intermédiaires : l'entrée de données, Suite office : Word et Excel
* Importante expérience de service à la clientèle, avec une expérience pertinente à bâtir et à gérer des relations avec les clients tant à l'interne qu'à l'externe.

Considérations spéciales;
* Le temps supplémentaire est requis durant les périodes de pointe

IDÉAL POUR CE POSTE:
- Formation en santé
- Forte habiletés de communications avec les gens
- Habiletés à répondre aux demandes par téléphone et par courriel
- Très bonne connaissance médicale
- Doit apprendre et comprendre rapidement.

Informations :
Durée du contrat : 1 an
Salaire : 18$ / heure

Disability Administrator (contrat)

Are you looking for an opportunity to challenge your customer service, analytical and problem solving skills while leveraging your medical terminology knowledge? The Montreal Group Disability Office is looking for an action-oriented individual with strong team building, relationship management, and problem solving skills to join its fast paced team as a Short Term Disability Administrator on a contract basis. In this role, you will be responsible for managing short term disability claims from intake to payment.

As the preferred candidate, you will possess:
* Disability Case Management experience,
* Health related background and familiarity with medical terminology;
* Analytical skills with a focused attention to detail - particularly with numbers, spelling and grammar;
* Strong problem-solving and decision making skills;
* Written and verbal communication skills, with the ability to effectively deliver difficult messages to clients by telephone and in the form of very detailed letters of explanation;
* The skills to multi-task, prioritize, and work in a fast paced environment;
* Intermediate PC skills - including data entry, MS Word and MS Excel;
* Strong customer service experience, with proven ability to build and manage relationships with external and internal clients. Special Conditions:
* Overtime may be required during peak periods

IDEAL FOR THIS POSITION:
- Health background
- Strong abilities to communication with people
- Abilities to answer requests via phone and emails
- Must be able to learn and understand quickly

Information:
Duration of the contract: 1 year
Salary: $18 per hour.